Az elmúlt egy évben többször is úgy éreztem, hogy a saját testem ellenem dolgozik. A fogaimmal kapcsolatos problémák sorra jöttek, és mire feleszméltem, már nem csak apró kellemetlenségekről volt szó. Egy komoly műtét is várt rám, amely után hetekig lassabban mozogtam, lassabban beszéltem, és sokszor csak arra vágytam, hogy csendben legyek és hagyjam gyógyulni magam.
A vállalkozásom eközben háttérbe szorult. Nem tudtam ott lenni minden megbeszélésen, gyakran csak késő este volt erőm átolvasni a feladatokat, és néhány döntést is el kellett halasztanom. Folyamatosan ott motoszkált bennem a bűntudat, hogy hátrébb kerülök a saját céljaimtól, mégis muszáj volt a gyógyulásra koncentrálnom. A fogászat és a fogápolás lett a mindennapjaim központja – teljesen más világ, mint amit megszoktam.
Az a szerencse, hogy a székhellyel kapcsolatos teendőkkel nem kellett foglalkoznom, köszönhetően a szekhelycentrum.hu által nyújtott székhely bérlésnek. Így legalább a cég működése stabil maradt, miközben én a gyógyulásra összpontosítottam.
A székhely bérlés lett a biztos pont a gyógyulás közben – és azon túl is
Ahogy erősödni kezdtem, egyre gyakrabban tértem vissza a saját feladataimhoz. A vállalkozásom oldalát nézegetve feltűnt, mennyit jelentett számomra, hogy a szekhelycentrum.hu mindvégig egyértelműen és részletesen tájékoztatott minden lényeges tudnivalóról. A székhely bérlés működése olyan tiszta rendszerben volt bemutatva, hogy gyakorlatilag bárki átláthatja már az első látogatás során.
Ami elsőként megfogott, az az volt, milyen egyszerűen kezelhető velük a székhelyszolgáltatás teljes folyamata. Nem kellett aggódnom amiatt, hogyan intéződik a cégbejegyzés, vagy ha történne valami változás, miként működik a cégmódosítás. Minden lépés logikusan fel volt építve, és pontosan azt éreztem, amire ebben az időszakban a legnagyobb szükségem volt: biztonságot.
A hivatalos dokumentumokkal járó feladatokat szintén levették a vállamról. A hatósági levelek átvétele és az üzleti levelezés kezelése olyan területek, amelyek sok vállalkozót terhelnek, különösen akkor, ha valaki kiesik pár hétre vagy hónapra. Én viszont tudtam, hogy minden küldemény időben megérkezik hozzám, köszönhetően a precíz postai szolgáltatás cégeknek rendszernek.
Örültem annak is, hogy a cég működésének hivatalos online csatornáit – például a cégkapu kezelést – gond nélkül menedzselték helyettem. Amikor valamilyen adatról dönteni kellett, mindössze néhány kattintásra volt szükségem. A cégadatok módosítása már nem jelentett stresszt, hanem egyszerű rutinfeladattá vált.
A szekhelycentrum.hu oldalán részletes útmutatót találtam arra is, hogyan működik a székhely cím bejelentése, milyen előnye van a budapesti székhely választásának, és milyen helyzetekben érdemes inkább vidéki székhely mellett dönteni. Jó volt látni, hogy minden opció rugalmas, és bármelyik irányban fejleszthetek a jövőben.
Ami különösen megnyugtatott, az a jogi átláthatóság. Ha valaha szükségem lenne rá, a szolgáltató jogi képviseletet is biztosít, így nem kell attól tartanom, hogy egy esetleges NAV-ellenőrzés vagy adóhatósági ellenőrzés során egyedül maradok. A cégvezetői meghatalmazás és más hivatalos iratok kezelése is olyan módon zajlik, hogy én valóban csak a döntésekre koncentráljak.
A könyvelői együttműködés sokat javult azáltal, hogy minden dokumentum időben, rendszerezetten érkezik. A cégeljárás egyes lépései, amelyek korábban hosszadalmasnak tűntek, ma már néhány perc alatt rendezhetők.
Visszagondolva arra az időszakra, amikor még alig tudtam beszélni a műtét után, hálás vagyok azért, hogy a vállalkozásom legalább a székhelyszolgáltatás terén teljesen stabil maradt. A székhely bérlés nem csak kényelmi szolgáltatás volt számomra – hanem valódi segítség, amely lehetővé tette, hogy a gyógyulásom idején se boruljon fel minden.
Most, hogy újra erőben vagyok, pontosan látom, milyen nagy érték, ha egy vállalkozás mögött ilyen megbízható támogatás áll. A székhely bérlés lett az egyik legjobb döntésem – és biztos vagyok benne, hogy hosszú távon is erre az alapra fogok építeni.